Persoonlijk leerdoel periode 3

In de 3e periode van het eerste jaar bouwkunde, is er opnieuw een leerdoel gemaakt om mee aan de slag te gaan.

Het leerdoel waar ik meer aandacht aan wilde besteden was: Vaker langs de docenten om feedback te vragen over het werk dat is gemaakt. Door meer feedback te vragen, kan ik zekerder worden over wat ik heb gemaakt en weet ik dat het goed gaat. Ik vraag soms nog te weinig feedback, waardoor ik juist onzekerder wordt of het wel goed is gegaan. 

 

 

Feedback vragen 

 Om meer feedback te krijgen, is het de bedoeling dat ik vaker naar de docenten ga. Dit kan in de lessen, in de ateliers of in de lerarenkamer. Door vragen te stellen en feedback te vragen krijg ik meer zekerheid over de opdrachten. Dit kan er weer voor zorgen dat ik ook zekerder de schouwen in ga, omdat ik nu weet waar ik over praat. Dit kan ook weer voordelen hebben voor de cijfers die ik haal. 

Reflectie met ABC methode

Om zelf feedback te geven of het leerdoel is behaald, is gebruik gemaakt van de ABC methode. 

Met de ABC methode geef je antwoord op de volgende vragen:

  • Aanleiding          wat is er gebeurd?
  • Belangrijk            wat was belangrijk voor je?
  • Conclusie            welke conclusie trok je over hoe te handelen?
  • Doen                     handelde je ook zo of deed je iets anders?
  • Effect                    wat was het effect van wat je deed?
  • F                            ben je tevreden over hoe je hebt gehandeld? Klopte je analyse? En wat had je anders kunnen doen?

Aanleiding

Belangrijk

Conclusie

Mijn aanleiding van dit leerdoel is, omdat ik vaak nog wat onzeker ben over het werk wat ik maak. k wil alles graag eerst zelf doen en ben dan soms bang voor negatieve reacties op het gemaakte werk. Ik vraag soms niet genoeg feedback en wil dit gaan veranderen. Juist door meer feedback te gaan vragen aan de docenten, hoop ik dat ik meer zekerheid krijg dat ik het goed heb gedaan. 

Wat ik belangrijk vind, is dat ik niet bang hoef te zijn om feedback te vragen en vaak genoeg langs ga.

Ik vind dat ik vaak bij docenten ben geweest. In de lessen vond ik het soms nog wel lastig om soms vragen te stellen, omdat iedereen vragen had. Maar ik ben daardoor wel vaker in de docentenkamer geweest. Ook heb ik via teams berichtjes gestuurd voor feedback. 

Doen

Effect

F

Ik vind dat ik wel vaak genoeg bij docenten ben geweest. Het kan altijd nog vaker, maar ik vind dat ik wel vooruit ben gegaan. Ik ben bij de docenten langs geweest en heb ze vragen gesteld en feedback gevraagd. 

Het effect was, dat ik iets zekerder werd over wat ik heb gemaakt. Ook gingen hierdoor de presentaties beter en heb ik zelf en G en U gehaald bij villa 3 en 4. Ik merkte hier ook al dat ik zelfverzekerder voor de klas stond. Ook merkte ik dat door het vragen ik niet vaker bleef hangen in de opdrachten. Ik kon gelijk weer verder en dat is een fijn gevoel. 

Ik ben tevreden over hoe ik het heb gedaan deze periode. Het geeft meer zelfvertrouwen. Ik weet dat ik nog veel meer moet vragen, maar de eerste stappen zijn gezet.